ZWIĄZEK. ZAZDROŚĆ. LOGO.


Profesor Griskevicius wraz z doktorantem Yajin Wang  z uniwersytetu w Minnesocie przeprowadzili badanie, w którym sprawili by uczestniczki poczuły się  zazdrosne.  Poprosili, by badane kobiety wyobraziły sobie, że inna kobieta flirtuje z ich partnerem. Wkrótce potem, kobiety wykonały pozornie niepowiązanych z wcześniejszym zadaniem ćwiczenie, w którym na torbie rysowały logo luksusowych marek.

Rezultat – kiedy kobiety czuły zazdrość, rysowały logo designerskiej marki dwa razy większe, niż w momencie, w którym jej nie czuły.


 

“Uczucie, że ich związek jest zagrożony, automatycznie wyzwalało chęć zabłyśnięcia przed inną kobietą torebką takich brandów jak  Gucci, Chanel czy Fendi”, mówi Wang.

“Markowa torebka lub para drogich butów działa jak tarcza, skutecznie odpierająca rywalki”.

Inne badania Griskevicius i Wang’a wykazały, że w momencie, gdy związek był zagrożony, kobiety nie tylko mocniej pożądały drogich torebek, samochodów, telefonów czy butów, ale wydawały co najmniej 32% więcej własnych pieniędzy na luksusowe produkty.

Naukowcy wierzą, że produkty luksusowe odgrywają ważną rolę w funkcjonowaniu związku, ale każda z płci afiszuje się z luksusowymi produktami z zupełnie innych powodów.

Mężczyźni używają luksusowych produktów, by zainteresowanie płeć przeciwną. Kobiety, by chronić swój związek przed innymi kobietami – rywalkami. W przypadku Singli przekaz jest inny – „odwal się od mojego przyszłego faceta”.

Ja gdy czuję zazdrość zawsze, automatycznie rysuję jedno:



BAG-A-PORTER Spółka Z O.O.
Sopot 81-742, ul. Króla Jana Kazimierza 6C M 6
Godziny pracy: Poniedziałek-piątek: 10:00-15:00
tel.:790 441 590